Overtref verwachtingen!

0165 74 60 15

×

3 april 2017 door Mario Bierkens | Sales

Afgelopen week bezocht ik een cabaretvoorstelling van de Belgische stand up comedian Philippe Geubels. U kent hem wel. De kale Vlaming die met monotone stem en uitdrukkingsloos gelaat de meest gortdroge opmerkingen maakt. Naast het feit dat het een vermakelijke avond was, overtrof hij de verwachtingen van alle bezoekers op een verrassende manier.

In 2007 stond Philippe Geubels voor het eerst in de schijnwerpers van het grote publiek. Hij won destijds de Comedy Casino Cup, een Vlaamse talentjacht op zoek naar nieuw comedy talent. Zijn doorbraak in Vlaanderen liet niet lang op zich wachten. Vier jaar geleden debuteerde hij in de Nederlandse theaters met Made in Belgium. Een even stormachtige doorbraak was het gevolg en de tour eindigde met uitverkochte shows in Carré. Nu 10 jaar na zijn doorbraak viert hij zijn jubileum met de voorstelling ‘Bedankt voor alles’, welke ik afgelopen week bijgewoond heb.

Bij binnenkomst lag op iedere theaterstoel een flyer met daarop het aanbod om na afloop van Philippe een pintje in ontvangst te nemen als dank voor de afgelopen 10 jaar. Tijdens het plaatsnemen zag je de lachende bezoekers denken dat dit vast een eerste grap was. Maar het bleek geen grap! Bij het verlaten van de schouwburg werd aan alle bezoekers bij het tonen van desbetreffende flyer een biertje overhandigd. Ook theaterbezoekers zonder flyer werden proactief opgezocht en in het theatercafé ontving een ieder alsnog het presentje van Philippe. Dit gebaar maakte zichtbaar impact op theaterbezoekers. Naast de impact tijdens de voorstelling is het de Vlaming gelukt om nogmaals impact te maken na afloop. En toen ik afgelopen weekend in de tuin het bierflesje opende, realiseerde ik me dat ik wederom in gedachten bij zijn voorstelling was.

In het bedrijfsleven werkt het niet anders. De vraag is alleen hoe goed benutten we dit bij onze klanten? Want wie denkt voorafgaand aan een klantenafspraak al na over hoe je na afloop impact kunt maken? Niet dat ik iedereen nu oproep om cadeautjes uit te gaan delen, maar wat kan je doen om na afloop van de afspraak impact te maken? Wat kan je ‘brengen’ aan informatie of wat kan je proactief ‘doen’ wat op jouw klant impact maakt? Zodat je net als Philippe Geubels met één contactmoment 3x zoveel impact maakt.

PROOST!