ACTION SALES BIJ DE RABOBANK: EEN BOOST VOOR DE SALESMENTALITEIT ÉN DE RESULTATEN

“Het programma Action Sales heeft een enorme positieve energie losgemaakt bij collega’s van de Rabobanken en de centrale eenheden zoals Robeco en Interpolis, maar bovenal bij mij. Ik heb er veel van geleerd. Immers: een idee kun je toetsen, maar soms moet je er gewoon voor gaan. Ook wel gezond boerenverstand (GBV) genoemd. Vaak zit het niet in de complexiteit want juist de simpelheid maakt het sneller overdraagbaar. Binnen een omvangrijke organisatie als de Rabobank zijn de projecten langdurig en omvangrijk. Voor de denkprocessen geldt hetzelfde. Met dit project heb ik geleerd om tot een perfectieniveau van tachtig procent te werken en de puntjes op de i door mijn klanten, de lokale Rabobanken, te laten zetten. De eindgebruiker weet immers precies wat hij nodig heeft! De collega van de lokale Rabobank geeft bovendien eerder feedback op producten en diensten, doordat de centrale organisatie zich kwetsbaar opstelt, daardoor drempels verlaagt en dichtbij de lokale Rabobank staat.”

Conny Claassen-Meijer, Salesmanager Rabobank Nederland Particulieren en verantwoordelijk voor de realisatie van het programma Action Sales

Hoe voer je verbeterprogramma’s zo door dat op korte termijn de salesresultaten en de salesmentaliteit een enorme boost krijgen? Voor die uitdaging stond het segment Cliënten Advies (CA) van de Rabobank. De uitwerking, door middel van een programma Action Sales, waarbij de salesmeetings een belangrijke rol speelden, werd een enorm succes. Leer van de succesfactoren en de creatieve ideeën die werden toegepast!

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met Intenza.