PROSPECTS LATEN LEVEN: NIET HARDER WERKEN, MAAR SLIMMER PROSPECTEREN!

“Het slimmer prospecteren lag zo dicht bij onze eigen aanpak, dat veel van onze verkopers in eerste instantie aangaven dat ze al zo werkten. Door echter de ‘Van Klant tot Klant Aanpak’ concreet te oefenen en daadwerkelijk te leren toepassen, hebben onze mensen prospecting tot een tweede natuur kunnen ontwikkelen. Onze verkopers weten nu dat het erom gaat deze aanpak keer op keer toe te passen. Gewoon DOEN dus! De resultaten zijn prachtig: per actieperiode van twaalf weken (reeds drie keer uitgevoerd) gemiddeld ruim 150 nieuwe klanten! En nog veel belangrijker: onze verkopers leveren prestaties die ze voorheen niet voor mogelijk hadden gehouden. Dat geeft een geweldige drive om onze ambities steeds hoger te stellen.”

Ir. Wilma Toering, voorzitter Directie ING Bank Oost Nederland

Het district Oost Nederland van de ING Bank is bijzonder goed georganiseerd. Van alles wat je maar kunt bedenken zijn plannen of lijstjes. Maar dat is nu precies de reden dat wij werden benaderd. De plannen en de lijstjes waren teveel ‘papieren tijgers’ geworden. Maar werkten die plannen ook? Leefden de lijstjes ook echt of waren het meer non-actieve resultaten van sociaal wenselijk gedrag? Het management van dit district vroeg ons om mee te denken over hoe deze situatie kon worden doorbroken. Prospecting was een van de gebieden waarop deze pas-sieve houding met name ervaren werd. Een vraag waar we graag onze tanden in zetten!

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met Intenza.