Doelstelling of PR?

22-01-2009 ALGEMEEN:PORTRET:ALMERE Marc Lammers Foto: Soenar ChamidTijdens het najaar worden in menig bedrijf de doelen voor 2015 bepaald. Een tijdrovend proces om een bedrijfsbrede doelstelling te bepalen. En tijdens dit proces gaat de verkoop dan gewoon door, zeggen we… Of niet? …. Ik sprak laatst een topsporter die zei: “In de topsport doen wij dat anders. Daar hebben we het over een verbetering van het persoonlijk record. Waarom doen ze dat in het bedrijfsleven niet?”.

Dat vond ik wel een aardige. Stel dat iedere manager en medewerker het najaar zouden ingaan met een verbetering van 10% van hun persoonlijk record. Kan je je voorstellen wat dit doet op bedrijfsbasis? Bovendien liggen de doelen zo dichter bij het individu en zijn ze hierdoor wellicht beter haalbaar. Een mooie invulling van de mentaliteit ‘Iedere dag beter!’. Marc Lammers zei het al: “100 x 1% is ook 100%!”

Wat wordt uw PR dit najaar? En van uw medewerkers?
Ik wens u veel persoonlijke records toe!

 

Plaats uw reactie

Andere CAPTCHA code
Audio CAPTCHA
Plaatje CAPTCHA
Help

0 reacties