+31 (0)165 74 60 15

×

”Door de nieuwe aanpak van onze meetings wordt ook de creativiteit van de managers geprikkeld. Want ook wij moeten creatief zijn! De sleur was toch in onze meetings geslopen. Dat is nu minder geworden. De commerciële mensen ervaren nu dat het bijwonen van deze bijeenkomsten hen inspireert en helpt om hun targets te realiseren. Ik merk, als voorzitter, tevens dat ik nu minder hard hoef te werken. Daardoor kan ik meer observeren hoe mijn mensen met zaken omgaan en welk gedrag zij laten zien. Het gedrag van de deelnemers is veranderd van consumeren naar creëren en realiseren en dat geeft altijd meer energie. Door de duidelijke normen merk ik ook dat de effectiviteit en efficiency is toegenomen. Wel vind ik het zelf lastig om de discipline vast te houden om het iedere keer zo professioneel voor te bereiden. Maar achteraf geniet ik toch altijd weer van het resultaat en de positieve geluiden van mijn mensen”, vertelt Mr. Han de Carpentier Wolf, Directeur Sales Nationale-Nederlanden Noord-Nederland, Midden Nederland en Rijnmond

Bij veel dienstverlenende organisaties sluipt het vergadermonster door de gangen. Veel tijd wordt besteed aan (intern) overleg. Ook komt het vaak voor dat zowel de voorzitter als de deelnemers niet gelukkig zijn over de vorm en met name de toegevoegde waarde van deze overleggen. Dit gold ook voor de overleggen van de verkooporganisatie van Nationale-Nederlanden.

Strategie laten werken tijdens meetings

Download case