5 april 2016 door Mario Bierkens | Ondernemen
Wat is de tht-datum? Die vraag wordt bij een ieder thuis regelmatig gesteld wanneer een product uit de koelkast wordt gepakt. Als het om eten gaat, vinden we dat belangrijk. En natuurlijk is dat het ook. Maar hoe stel je de tht-datum bij klanten vast? En is dat belangrijk ?
Bij Intenza vinden we het essentieel om dat proactief te onderzoeken in plaats van onverwachts te merken dat één van onze partners bij een relatie al lang over zijn tht-datum blijkt. Om die reden voeren we jaarlijks met een aantal geselecteerde klanten zogenaamde TOP- gesprekken. Als Intenza partner plan je een TOP gesprek in met een opdrachtgever van één van de andere partners. TOP staat voor:
T evredenheid toetsen,
O nderzoeken ambities en
P eilen partnership.
Kortom: je praat dus niet met jouw eigen klant over je tht, maar met de klant van een collega. Tijdens dit gesprek ligt de focus op de ambities van de klant en wordt gepeild hoe hij de rol van Intenza en de Intenza-partner hierin ziet. De klant waardeert de aandacht vanuit het management van Intenza voor zijn bedrijf, maar de grootste winst zit hem voor ons in een eerlijker en betrouwbaar inzicht in de tht-datum van de partner die verantwoordelijk is voor deze relatie. Hierdoor weten wij eerder dan dat we omzet en klanttevredenheid zien afnemen of wij proactief een andere partner naar voren moeten schuiven als aanspreekpunt.
Deze aanpak blijkt zowel voor Intenza als organisatie als ook voor alle partners individueel leerzaam te zijn. Toets dus proactief of jouw professionele tht-datum in zicht komt en regisseer een verfrissende verandering door een ander aanspreekpunt naar voren te schuiven.
Ontdek de sleutels tot succesvol leiderschap, krachtige salesstrategieën, persoonlijke groei en meer! Klik hier om te worden geïnspireerd door onze verzameling artikelen.
Lees meer