0165 74 60 15

×

Van klant naar promotor!

Werken met enthousiaste en loyale klanten die promotors worden geeft energie! Voor jouw organisatie de brandstof voor continuïteit in resultaat en plezier op de werkvloer.

De klantgerichtheid verbeteren start met het concreet maken welk gedrag dit op de momenten van de waarheid met de klant vraagt. Juist door het ‘hoe’ concreet te maken op de momenten van de waarheid beschrijf je als het ware het DNA van jouw bedrijf. Zo formuleren we vanuit een positieve benadering de klantbeleving ofwel de Customer journey van je bedrijf.

We doen dit niet op een heel hoog abstractieniveau zoals vaak gebeurt maar juist heel praktisch. Hierdoor is voor iedereen duidelijk welk gedrag er wanneer verwacht wordt vanuit welke houding. Deze vaardigheden trainen we vervolgens in. Daarbij krijgt het management ook handvatten om op de werkplek dit klantgerichte gedrag te verankeren. Zo leg je een basis voor duurzame klantgerichtheid.

Intenza begeleidt het gehele proces van concretiseren naar trainen naar duurzaam realiseren met het management van een impactvolle customer journey. We hanteren daarbij ‘ervarend leren’ en inspirerende werkvormen die meer impact hebben dan vertellen dat mensen klantgerichter moeten worden. Heb jij de ambitie om de klantgerichtheid te verbeteren? We inspireren je graag in een persoonlijk gesprek.

  • Customer journey
  • Meer klantimpact
  • Werkplezier
  • NPS verhogen
Neem contact op

Ervaringen

“Onze klanttevredenheidscore is van voldoende naar ruim voldoende gegaan. We krijgen reacties dat er meer aandacht is voor de klant. We krijgen ongevraagde complimenten en horen positieve geluiden.”

‐ Schiphol Plus - Gerard Geurtjens - Directeur

“Intenza helpt ons bij het realiseren van een hogere gastimpact met praktische handvatten en voorbeelden waardoor we bijzonder mooie resultaten halen.”

‐ Stadsschouwburg Nijmegen en concertgebouw de Vereeniging - Floor Marcusse - Manager marketing & kaartverkoop

“De Intenza-aanpak heeft direct en indirect heel veel effect gehad. Je ziet dat de klanttevredenheid, mystery shopresultaten en salesresultaten zijn toegenomen.”

‐ ING Kantoren Zuid-Nederland - Jeroen Prevo - Regio directeur

Veelgestelde vragen

Zorg dat binnen en buiten matchen. Zorg bijvoorbeeld dat bij bila’s of beoordelingsgesprekken medewerkers ook een employee journey doorlopen. Als je kennis deelt met klanten, doe dit dan ook intern. Op deze manier verleid je medewerkers via hun eigen employee journey. Ze beleven zelf waarvan je wilt dat klanten het beleven.

Veranderingen volgen elkaar razend snel op. Ook bij jouw klanten. In onze ogen is het veel waardevoller om sneller klantfeedback te generen. Anders loop je achter de feiten aan. Intenza denkt mee in de methodieken om sneller klantfeedback te krijgen. Op deze manier maak je als een organisatie een kleine leercyclus waarop je de customer journey kunt aanpassen.

De customer journey richt zich vaak op het sales proces van nieuwe klanten. De customer journey voor bestaande klanten wordt nog te vaak overgeslagen. Een gemiste kans. Juist ook op dit niveau wil je bepalen wat de klant kan en mag ervaren.

Daarnaast is klantgerichtheid wat ons betreft nooit afdelingsgericht. Een klant heeft met iedereen contact. Dus ook het verbeteren van de klantgerichtheid doe je gezamenlijk. Zo creëer je saamhorigheid.

Trainen alleen helpt niet. Klantgerichtheid verbeteren beslaat juist alle momenten in de customer journey. Kortom, hoe je mensen gaan handelen en welke houding daarbij hoort. Trainen is daar zeker een onderdeel van. Maar nooit alleen een training. Voorkom een vuurpijl effect door alleen te trainen.

Afspraak inplannen