+31 (0)165 74 60 15

×

18 januari 2016 door Mario Bierkens | Ondernemen

Als een kind 10 jaar wordt, ben je een tiener en begint het leven nog maar net. Als een hond 10 jaar wordt, is die bejaard. Vergeleken met een mensenleven is de hond 70 jaar geworden. Maar hoe zit dat als een bedrijf 10 jaar bestaat? Met name als een groot deel van dit decennium zich tijdens de crisis heeft afgespeeld. Tellen tropenjaren dubbel? In dat geval kunnen we stellen dat de puberteit achter ons ligt en we volwassen worden.

Intenza bestaat dit jaar 10 jaar.

Een typisch moment om terug te kijken. Waar staan we en wat zijn de levenslessen zijn die we zeker moeten meenemen in de rest van ons zakelijke leven? Ik deel graag één van onze levenslessen.

Organiseer op directieniveau op regelmatige basis een onderlinge feedbacksessie. Beantwoord in een informele setting vragen over elkaar als ‘wat moet je zeker vasthouden?’ en ‘waar moet je beter in worden?’ Deze toekomstgerichte feedback is voer voor groei en biedt een sterk fundament voor een langdurige samenwerking. Bij Intenza doen we dat twee keer per jaar. De uitdaging is om niet terug te kijken, maar vooruit te kijken. ‘Als je een volgende keer sneller tot een beslissing wil komen, adviseer ik je om alle stakeholders eerder te betrekken en minimaal twee weken van tevoren te informeren’ in plaats van ‘je had ons eerder moeten informeren’. Door deze toekomstgerichte focus kan het niet anders dan dat de ander de feedback ervaart als cadeau in plaats van kritiek.

Als je jarig bent, trakteer je. Dus gedurende ons jubileumjaar zal ik in mijn blog regelmatig stil staan bij de levenslessen die we de afgelopen 10 jaar hebben geleerd. Ik wens ieder team een cadeau als deze voor de samenwerking toe.