Veranderen, Niet Omdat Het Kan Maar Ook Omdat Het Moet - Intenza

+31 (0)165 74 60 15

×

In deze Intenza Doe tip lees je hoe je als manager de verandering kunt regisseren en versnellen.

Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat urgentie de belangrijkste reden is om te veranderen. Dat ziet Intenza bij haar opdrachtgevers ook. Een gedragsverandering komt pas tot stand als er een noodzaak voor is. Bedrijven die bijvoorbeeld omzet verliezen gaan sales performance verbeteringen ontwikkelen en doorvoeren. Mensen die van de dokter het advies krijgen om meer te gaan bewegen omdat hun gezondheid in gevaar is, gaan daadwerkelijk eerder veranderen van levensstijl.

In een tijd van crisis waarin we nu leven en werken is het veranderen van ons gedrag een must. Niet veranderen betekent minder business voor bedrijven. Niet veranderen betekent minder sociaal contact voor ons als mens. Juist in deze tijd ben jij als manager en leider de regisseur van die noodzakelijke verandering.

Manager als regisseur van de verandering. 3 tips:

  1. Wees de haas! Geef het goede voorbeeld. Zorg dat jij zowel je medewerkers als je klanten op afstand aandacht geeft door bijvoorbeeld dagelijks of wekelijks via Microsoft Teams of Skype met hen te beeldbellen.
  2. Benut de Groene Golf. Inventariseer welke methoden en ideeën in deze tijd van afstand tot klanten goed werken bij je medewerkers. Onderzoek samen wat het is en hoe het komt dat het zo goed werkt en kopieer dat naar de anderen.
  3. Verander de context. Beïnvloed het onbewuste gedrag door in de dagelijkse werkwijze van mensen zaken aan te passen. Laat ICT bijvoorbeeld het startscherm van Microsoft Teams tonen als je medewerkers hun laptop opstarten.
Duwtje in je rug?

De Intenza coaches zetten je graag, geheel vrijblijvend, op voorsprong.